مدیربان

کوچینگ کسب و کار (بزرگترین مرجع تخصصی آموزشی کوچینگ کسب و کار ایران)

مدیربان

کوچینگ کسب و کار (بزرگترین مرجع تخصصی آموزشی کوچینگ کسب و کار ایران)

۱ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروشندگی یکی از مشاغلی است که بسیاری از افراد وقتی وارد آن می شوند، بعد از مدت  کوتاهی از موفقیت در این حرفه ناامید شده و شغلشان را عوض می کنند. دلیل اصلی و عمده این افراد این است که بدون آگاهی و شناخت این شغل را انتخاب میکنند. اگر شما می خواهید دراین حرفه به صورت تخصصی فعالیت کنید، بهتر است آزمون و خطا را کنار گذاشته و از تجربیات یک کاربلد در این حوزه استفاده کنید. در اینجا ما میخواهیم بعضی از ویژگی های فروشندگان موفق و حرفه ای را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فروشندگان موفق به ظاهر خود اهمیت می دهند

یک فروشنده خوب به ظاهرش اهمیت زیادی  میدهد. این توجه شامل پوشش، آرایش صورت، پیرایش و آراستگی می باشد

اهل یادگیری هستند

فروشندگان موفق همیشه زمانی از روز خود را به یادگیری تکنیک های فروش اختصاص می دهند. بسیاری از این تکنیک ها در دوره فروش اموزش داده می شود. پس برای ثبت نام در یک دوره حرفه ای عجله کنید

بلد هستند چگونه اعتماد مشتری را جلب  کنن

هر فردی که برای خرید محصول یا خدمتی اقدام می کند، قطعا احساس نیازی می کند. یک فروشنده خوب بلد است تا با ارائه درست محصول یا خدمت خود اعتماد مشتری را برای خرید جلب کند

رفتار مصرف کننده را دائم تحلیل می کنند

بهتر است بدانید که مصرف کننده با مشتری فرق دارد و شما درواقع به مصرف کننده می فروشید تا مشتری؛ پس ضروری است که بتوانید رفتار او را به خوبی تحلیل کنید و براساس نیاز او محصول خود را تولید یا بعضی از ویژگی های آن را تغییر دهید.

با بازاریابی آشنایی دارند

بازاریابی گام قبل از فروش و مرحله شناخت مشتری و بازار برای تولید محصول موردنیاز بازار هدف است. یک فروشنده حرفه ای باید با علم مارکتینگ آشنایی داشته باشد

پذیرنده انتقادات هستند

فروشندگان موفق از انتقادات مشتریان نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه بسیار استقبال می کنند. انتقادات مشتریان فرصتی بسیار عالی برای ارتقای محصول یا خدمت است و یک فروشنده خوب به اهمیت توجه به این موضوع واقف است

قدرت مدیریت احساسات دارند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با یک مشتری بدقلق مواجه شده باشید. در مواجهه با این افراد ممکن است شما دچار عصبانیت شده و برخوردی کنید که روابط را خراب تر می کند. یک فروشنده موفق قدرت مدیریت و کنترل احساسات دارد و به خوبی می تواند این شرایط را به سمتی ببرد که بحث و جدلی پیش نیاید

نه شنیدن آن ها را به هم نمی ریزد

نه شنیدن بخش جدانشدنی حرفه فروشندگی است. یک فروشنده باید بارها نه بشنود و راه مواجه درست با آن را یاد بگیرد تا بتواند اعتماد به نفس کامل در فروش به دست آورد.

  • کوچینگ کسب و کار