مدیربان

کوچینگ کسب و کار (بزرگترین مرجع تخصصی آموزشی کوچینگ کسب و کار ایران)

مدیربان

کوچینگ کسب و کار (بزرگترین مرجع تخصصی آموزشی کوچینگ کسب و کار ایران)

  • ۰
  • ۰

تعریف کوچینگ

what-is-coaching

کوچینگ فرایندی مکالمه‌محور است؛ این فرایند شامل جلساتی است که در آن کوچ زمینۀ یادگیریِ و رشد و توسعه فردی یا حتی تحول فردی مراجع (کوچی) را از طریق کشف استعدادها و مهارت‌‌های کلیدیِ او فراهم می‌کند. هدف کوچ در این فرایند بهبود عملکرد، افزایش بهره وری، بهبود مهارت تصمیم‌گیری و موفقیت فردی و شغلی‌ مراجعش است

کوچینگ فرایندی مبتنی بر قوت‌هاست؛ در این فرایند کوچ بر قوت‌های فرد بیش از ضعف‌های او تمرکز و به تحقق‌بخشیدن ظرفیت‌های او کمک می‌کند.

به‌عنوان بخشی از فرایند کوچینگ، کوچ به صحبت‌های مراجع گوش داده و با طرح سؤال به مراجع در حل مسائلش و تحقق اهدافش کمک می‌کند. سه مهارت مهم در کوچینگ مؤثر عبارت‌اند از: گوش‌دادنِ فعال و پرسش‌گری (کاوش برای اطلاعات) و بازخورددادن. کوچ از این مهارت‌ها به‌جای ارائۀ راه‌حل یا جهت‌دهی به فرد استفاده می‌کند.

کوچ کیست؟

 

کوچ، فردی است که در کنار کوچی قرار می‌گیرد، همراهِ او می‌شود تا هدف گذاری کرده و به اهدافش دست یافته و به موفقیت برسد. کوچ در این فرایند افکار و رویکردهای کوچی را به او بازتاب می‌دهد و به او کمک می‌کند تا با نوع نگاه خودش با مسائل آشنا شود، قوت‌ها و ضعف‌های خودش را ببیند، امکانات و فرصت‌ها را بیابد و بهترین تصمیم‌ها را بگیرد؛ تصمیماتی که به رشد کسب‌وکار و زندگی‌اش کمک می‌کند؛ بنابراین مربیگری بیش از هر‌چیز باعث می‌شود تا مراجع به خودآگاهی برسد.

 

وقتی مهارت کوچینگ در فردی نهادینه شود، کمک زیادی به بهبود کیفیت ارتبطات او می‌کند؛ به‌عبارتی باعث ارتباط مؤثر با اطرافیان می‌شود. کوچ، شخصی است که این مهارت را به‌خوبی یاد گرفته و در شخصیت و رفتار او نهادینه شده است؛ بنابراین می‌تواند ارتباط مؤثری با مراجعانش برقرار کند. در ادامه این ارتباط موثر را بیشتر برایتان باز می‌کنیم.

کوچ، فردی است که برای مراجعش احترام قائل است و به او به‌عنوان شخصی می‌نگرد که متخصص زندگی و کار خودش است. کوچ معتقد است هر فرد، خلاق، مدیر و کامل است.

منبع پست: https://modirban.com/what-is-coaching/

  • ۹۹/۱۰/۱۴
  • کوچینگ کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی